چاپ خبر
دوشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
مشارکت دانش آموزان در جهاد مدرسه سازی
پیش از آنکه منابع اقتصادی و مالی این پروژه مهم باشد، آثار و درس های فرهنگی آن مهم بود که می بایست به بهترین نحو از جوانب فرهنگی و آموزشی آن بهره برده می شد. در این حرکت خیر، درس های مهمی نهفته بود که نباید به سادگی از کنار آن می گذشت.
مشارکت دانش آموزان در آغاز پروژه ی ساختمانی و نیز حضور در منطقه و لمس فقر و محرومیت آن از نزدیک، درس های بزرگی به ایشان داد که در هیچ کلاس و مدرسه ای قابل آموزش نیست.
 
پس از آنکه تصمیم به ساخت مدرسه ای در منطقه ی رودان از توابع استان هرمزگان گرفته شد. دو امر در دستور کار شورای ستادی موسسه قرار گرفت، اولاً آشنایی دانش آموزان با این امر خداپسندانه و گسترش ابعاد فرهنگی آن، دوماً جمع آوری منابع مالی پروژه.
مسلماً در چنین حرکاتی، ابعاد فرهنگی و اثرات انسان ساز آن، مهمتر از هر مسئله ی دیگری است، بدین سبب برنامه های گوناگونی طرح ریزی شد تا دانش آموزان با حال و هوای اردوی جهادی و حرکت خیر و ماندگار مدرسه سازی آشنا شوند.
 
اینجا بود که لزوم لمس حقیقت منطقه و فقر و محرومیت آن توسط دانش آموزان، احساس شد. دانش آموزان در چند گروه جداگانه در قالب اردوهای جهادی به روستای اسلام آباد اعزام شدند تا علاوه بر مشارکت در این امر، بتوانند از نزدیک شاهد آن چیزی باشند که در میان زندگی شهری ناپیداست.
 
 
 
 
 
دانش آموزان بازدید کننده، پس از مراجعت به تهران، دیده های خود را با همکلاسی ها و دوستان خود به اشتراک گذاشتند، آنها واقعیاتی را دیده بودند که تابحال از چشم هایشان پنهان بود. اینگونه بود که سایر دانش آموزان نیز خواستار مشارکت در این امر بزرگ شدند و ایثار و گذشت های زیبایی رقم خورد که هیچ قلمی را یارای نگارش آن نیست.
 
دانش آموزان پول های خرد و پس اندازهایشان را کنار می گذاشتند، از خرید اغذیه و اسباب بازی و پوشاک خود می گذشتند تا بتوانند ذره ای در این دریای خیر شریک باشند. و اینگونه بود که بدون هیچ سختی، تمام هزینه های این حرکت خیر تامین شد.
 
در واقع می توان گفت، پروژه ی مدرسه ی خیرساز سپهر معرفت با مشارکت بیش از 2000 دانش آموز، همکار، اولیاء دانش آموزان و انسان های خیردوست دیگر انجام پذیرفت و بر کارنامه ی تک تک ایشان، حرکت خیری ماندگار ثبت گردید.
 
سال 1389 دانش آموزان دبیرستان پسرانه ی سپهر در قالب اردوی جهادی به روستای اسلام آباد رفتند تا کلنگ احداث مدرسه ی خیرساز سپهر معرفت را بر زمین بزنند.
آنها که اغلب جوانانی بودند که تابحال دست به اینگونه ابزار نزده بودند، آنچنان با عشق و ایثار کار می کردند که گویی منفعتی عظیم را در پیش روی خود می بینند.
 
 
 
 
 
و اینگونه بود که بدون هیچ برنامه ریزی کلان و یا فعالیت اقتصادی، پروژه ی احداث مدرسه خیرساز سپهر معرفت به پیش رفت و بارقه های امید بر دل های دانش آموزان محروم منطقه نشست.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/.