تصویر گردان

اخبار/مقالات

گزارش پژوهش مدارس سپهر

 گزارش پژوهش مدارس سپهر

سال تحصیلی 1400-1399

مدارس سپهر باسابقه درخشانی که سالیان سال در فعالیتهای علمی پژوهشی داشته ودارد افتخار آن راپیدا کرده که در زمره مدارس پژوهش محور قرار گیرد ازجمله این فعالیتها که درسال جاری درمدارس  صورت گرفت عبارت است از :

  • آموزش مراحل پژوهش به روش علمی واصولی به دانش آموزان
  • شرکت در جشنواره های علمی پژوهشی داخلی وبین المللی نظیر پژوهشسراهای منطقه ،دومین جشنواره ی علمی پژوهشی ، نوجوان خوارزمی ، خوارزمی و......
  • شرکت در مسابقات علمی پژوهشی نظیر مسابقه آزمایشگاهی و....
  • انجام پروژه های دانش آموزی بصورت فردی وگروهی با هدف افزایش عمق یادگیری ویادگیری ماندگارمطابق باسرفصل دروس
  • ارایه پروژه وکنفرانسهای علمی توسط دانش آموزان در حضور اولیا ،مربیان ومسئولین منطقه
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردها وهمایش های علمی پژوهشی دانش آموزان دو نوبت درسال (هفته پژوهش وهفته معلم )
  • داوری کارهای پژوهشی دانش آموزان وارایه کارنامه پژوهش به آنها
  • برگزاری وبینارهای علمی پژوهشی نظیر نجوم ، آموزش طراحی وساخت وسیله ونانو توسط کارشناسان مجرب
  • برگزاری دوره های آموزشی پژوهشی در رشته های مختلف برای دانش آموزان ومعلمین
  • برگزاری کلاسهای اقدام پژوهی ،درس پژوهی وروایت پژوهی برای مدیران ومعلمان

هفته پژوهش سال 1399 که با شعار" پژوهش وفناوری در خدمت جهش  تولید " نامگذاری شده بود از روز سه شنبه 25 آذر ماه شروع شده وتا دوشنبه 1 دی ماه ادامه داشت که البته هر روز آن تحت یک عنوان خاص نامگذاری شده بود که در تقویم اجرایی روز شمار هفته پژوهش آمده است.

 


مقدمه
 

مقدمه :

رویکرد پژوهش محوری در مدارس که امروزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده ونقطه تاکید مدارس پژوهش محور ومدارسی که حرکت به این سمت وسو دارند می باشد نگاهی مبتنی بر پژوهش نسبت به موضوع‌های مختلف دارد. در این نوع نگاه، قبل از گرفتن هر تصمیم مهمّ، به مطالعه وضعیت موجود پرداخته می‌شود و با تجزیه و تحلیل نتایج مشاهدات، به بهترین راه حل‌ها اندیشیده می‌شود و از آنها برای بهبود وضع موجود استفاده مؤثری به عمل می‌آید. در این عرصه نظام آموزشی پژوهش‌محور نظام آموزشی است که در جریان فرآیند آموزش، امور مورد نیاز در پژوهش را به فراگیران آموزش می‌دهد و در آنها پدید می‌آورد .